perjantai 13. heinäkuuta 2012

Krokotiili tunnontuskissa

MEDIA Suomen media kieriskelee nyt itsesäälissä, onhan se tullut nenästä vedetyksi. Lehdistön suurmorkkis on syntynyt, kun joka tuutista tulviva Enkeli-Elisa on paljastumassa mielikuvitushahmoksi ja kirjailijan omakustanteen nerokkaaksi mainoskampanjaksi. Edellinen häpeäpilkku oli valelottovoittaja, joka vedätti mediaa kuusnolla kuvailemalla mm. tunnetta, joka oli "voittokuponki kädessä", vaikka todellinen voittorivi pelattiin netissä.

Enkeli-Elisan ankan äärellä kieriskelee nyt jopa Helsingin Sanomat. Sen pääjehu Mikael Pentikäinen kysyy kolumnissaan, pitäisikö median olla itsekriittisempi.

Mistä kertoo se, että median krapula syntyy aina joutavista viihdekohuista, joihin mukaan menemisestä tuskin tulee vahinkoa kärpäsellekään? Miksei Pentikäinen kampaa lehtensä talouden ja politiikan osastojen kirjoittelua samanlaisella kyyneltulvalla?

Kerhomme lehtilukusalissa odotellaan jo Pentikäisen jatko-osia selventämään Hesarin taloudellisia ja yhteiskunnallisia kytköksiä. Sopivia työotsikoita voi lainata tästä:

Miksi riehaannuimme Guggenheimista?
Miksi savustimme Vantaan Peltomäen, mutta emme Espoon Loukoa?
Miksi lobbaamme metroa?

Ylioppilas Puupponen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti